Laatste dagen werk! - Reisverslag uit Moreton Island, Australië van Dennis Roks - WaarBenJij.nu Laatste dagen werk! - Reisverslag uit Moreton Island, Australië van Dennis Roks - WaarBenJij.nu

Laatste dagen werk!

Blijf op de hoogte en volg Dennis

17 Maart 2014 | Australië, Moreton Island

Dag trouwe lezers!

Ons avontuur om te werken in Australië loopt ten einde. Donderdag vertrekken we met de boot naar het vaste land en vrijdag zetten we voet aan land in Nieuw-Zeeland! Alvorens ik over de reisplannen ga zeveren, zal ik jullie n beschrijving geven van n dag op Moreton Island, Australië...

35 minuten voordat we op de werkvloer verschijnen gaat de wekker. Snel even kijken wat PSV heeft gedaan... Nadat ik me in m'n witte ziekenhuis kostuum heb gehesen loop ik met een glimlach naar de ontbijtzaal, waar ik Martijn al zie zitten. 'Weer 3 punten in de tas voor PSV' vertel ik hem, waarna ik wat sneeën in de toaster gooi. Na enkele boterhammen met gekookte eitjes en jam lopen we naar de wasserette, al wetend dat we vandaag beide 'houseman' zijn. Een Houseman stript alle linnen en afval uit de kamers direct na het vertrek van de gasten. Het is druk vandaag. We pakken ons schema en een mobiel en lopen naar de buggy. Het is nauwelijks 8 uur als mijn gedachten even na Nederland gaan. Als het een dergelijke zonnige dag thuis was zouden we naar het terras of het E3 gaan... Enfin, ik stap zojuist een zwijnenstal binnen. De hele kamer verbouwd en prullenbakken die er voor de formaliteit hebben gestaan, sommige gasten hebben echt geen fatsoen. Ondertussen worden we nog gebeld voor wat extra kamers die gestript moeten worden, maken we barbecues schoon en ruimen we babybedden op, waarna we naar de lunch verlangen. Het is spits in de eetzaal, dus wachten tot de toaster vrij is. Terwijl iedereen al met friet, schnitzels, kip en zelfs aardappelpuree loopt te sjauwen, houden wij het bij 2 grote sandwiches met vlees/kaas en een gezonde dosis groen. Deze gaan zeker gemist worden!
Na de lunch hebben we wat meer tijd en geniet ik regelmatig van het uitzicht. Spelende kinderen in het zwembad op links, een tennisbaan op rechts en daarachter een rits boten in de zee. Je went er snel aan, maar ik besef ook dat ik dit nooit meer mee ga maken. Rond 3 uur zit de taak er zover op en cruisen we naar de wasserette. Hier ligt het vol met vers gewassen linnen die we nog kunnen vouwen om de uurtjes vol te maken. Ondertussen worden de wasmachines goed vol gepropt met vieze linnen, draaien de drogers op volle toeren en staan er 4 Koreanen, 3 Taiwanezen, 4 Chinezen, 1 Australiër, 1 Canadese en 1 Duitser (om jullie een idee te geven wat voor melting-pot het hier is) linnen klaar te maken voor vertrek. We hebben een uurtje pauze, aangezien we terug zijn gevraagd om vanavond de wasserette nog wat op te vrolijken met onze aanwezigheid! In dit uurtje wordt er goed wat opgeschept van het buffet... Het smaakt zo goed dat we nog n bordje pakken, en ach, nog n schaaltje met warme aardappeltaart met vanille saus als afsluiter. Jaa, er zit ondertussen goed wat extra vet op de botten. 's Avonds staan we nog tot half 10 te vouwen en proberen we het een en ander, met handen en voeten, met de Aziaten te bespreken. Toch weer 12 uur kunnen maken vandaag! N fles wijn behoudt ons vervolgens nog van slapen.

Tot zoverre een dag werken op het resort. De afgelopen maanden hebben we op vrije uren/dagen natuurlijk niet alleen op het strand gelegen met een kan bier.. We hebben wilde dolfijnen mogen voeren, wat een gave ervaring was! Zo dicht bij deze beestjes, die je hier overigens ook vaak ziet zwemmen als je aan het zwemmen bent of hardloopt over het strand. Met een boot hebben we nog wat andere niet-dagelijkse zeedieren gespot; een gigantische schildpad en een zeekoe. Daarnaast hebben we het adrenaline pijl wat op gekrikt door met een quad door de duinen te crossen. Al met al alles gedaan wat we hier wilden doen...

Dan nu de toekomst!
Na 31 dagen stunten in Nieuw-Zeeland vervolgen we onze reis in Australië voor n maandje. Hierna vliegen we naar Taiwan om ons rond te laten leiden door een Taiwanese maat van het resort. Na een dag of tien zullen we naar Thailand vliegen, waar we ongeveer een maand de tijd voor zullen nemen alvorens we nog een kleine maand Vietnam te vinden zullen zijn.

Jullie horen nog!
Cheers

• 17 Maart 2014 - 14:07

Ellen Kentie:

Nou Dennis, petje af! Jullie werken zo te zien erg hard, en daarom hebben jullie straks ook 'n hele fijne "rustige" onderbreking verdiend.
    New Zeeland is erg mooi, en natuurlijk als jullie daarna weer terug gaan naar Australië, is daar ook nog heel veel te zien.
    Jullie hebben het zelf verdiend met hard werken, en ik hoop dat jullie straks nog van al het moois kunnen en mogen genieten wat jullie nog willen gaan doen.

Heel veel succes nog, en vooral veel plezier
    Groetjes Peter en Ellen

• 17 Maart 2014 - 17:02

Pa:

Het ene avontuur wordt opgevolgd door het andere. Hard werken brengt je waar je nu bent en geniet er dan ook goed van als je de dollars weer gaat uitgeven. Veel plezier in NZ waar nog wat roots van een Roks liggen. Een grote wens van mij om er ook nog eens naar toe te gaan......!

Veel plezier jongens

Groetjes Pa

• 18 Maart 2014 - 22:51

Fil:

Hallo Dennis,

Het harde werken zit er bijna op en nu nog een paar maanden rondreizen.
    Ga er maar lekker van genieten.
    Eindelijk kun je dan je welverdiende geld gaan opmaken, haha.
    Heel veel plezier.

Groetjes Fil