Fish 'nd Chips - Reisverslag uit Gympie, Australië van Dennis Roks - WaarBenJij.nu Fish 'nd Chips - Reisverslag uit Gympie, Australië van Dennis Roks - WaarBenJij.nu

Fish 'nd Chips

Door: Dennis Roks

Blijf op de hoogte en volg Dennis

15 November 2013 | Australië, Gympie

Wederom Nederland achter me gelaten, wetende dat ik waardig afscheid heb genomen van me familie, en me vrienden als onkruid zijn, die vergaan niet. Op naar Australie, op naar de zomer, op naar n nieuw avontuur...

First things first. De vlucht was een dikke prima. In Bangkok hadden we 2 uur overstap tijd, en we stikte van de honger, dus gingen naar een restaurant opzoek. We kwamen er naar een uur lang zoeken achter waarom al die Thaise zo mager waren, der was nergens wat eten te verkrijgen! Gelukkig hadden we n vliegtuig maaltijd in t vooruitzicht.. 4 uur later landen we op Taipei (Taiwan), waar we een stop hadden van 12 uur. We vroegen wat info op de airport en kregen een halve dag durende bustrip voor nop door Taipei-city! De eerste tempels werden gespot, de 2e hoogste toren van de wereld (101-tower) werd gespot en we hoorde een ellelang verhaal over ik geloof iets van de grondleggers van Taiwan. Na deze trip hebben we ons getrakteerd op enkele Taiwanese quilinair hoogstandjes. Dat kunnen we kort houden, dat was niet veel. Soep met stokken eten is daarnaast ook niet handig. Die andere 6 uur hebben we volbracht met enkele Taiwanese pilseners en wat slaap op n paar stoelen.

Voor we het wisten stonden we in Brisbane, de 3e grootste stad van Australie, waar George ons op zou pikken. Eenmaal langs de drugs/etensware hond te zijn gekomen gingen we naar George's en Jenny's huis. Twee gepensioneerden die we via via hebben leren kennen en waar we mogen blijven tot we werk hebben gevonden. De eerste indruk van Australie: warm, grote afstanden, big-trucks en n aardig volk waar we terecht zijn gekomen!

Australie is als Nederland vol met regels en papieren die je in moet vullen alvorens je mag gaan werken/verblijven, waaraan de eerste dagen voorbij gingen. Het solliciteren ging ons wat minder goed af. Er werden enkele tientallen sollicitaties gedaan, maar we hadden aan een enkeling vast ook voldoende gehad was de gedachte.. Want wie wilde deze 2 handige gasten nou niet hebben? Letterlijk op alles gesolliciteerd te hebben bleek niets minder waar. Totaal geen reacties.. Via via probeerden we hier wat te regelen, wat een stuk beter werkte! 6 dagen na aankomst hadden we prijs.. We konden de volgende dag beginnen met bonen plukken. Waar we die dag ook kwamen werd ons verteld dat het zwaar werk was, maar deze Nederlandse helden zouden dat wel even fixen. Om half 6 zaten we met ons knieen in het zand. om half 7 hadden we het al heeelemaal gehad! We gingen rekenen wat dit dagje ons op zou leveren, en dat was ook niet motiverend. Lachend van dit avontuur hebben we de dag volgebracht, en de sjef des huizes laten weten dat dit eens, maar nooit meer was. Opzoek naar nieuw werk...

Na al deze bezigheden waren we wel toe om het 'down under' gevoel een beetje op te krikken. We werden meegenomen door twee dames op leeftijd die ons meenamen naar Noosa's Coastline. Als we geluk hadden konden we daar walvissen, dolfijnen, kangeroe's, koala's en andere gekke dingen tegen komen. Na enkele kilometers door n regenwout te hebben gelopen, wat prachtig was om te zien, kwamen we aan bij de coastline. Damn, dit was mooi! Al snel spotten we de eerste surfers en zagen we een glimp van enkele dolfijnen. We hoorden dat er vandaag koalas gezien waren, en we hadden geluk... Wat een prachtige beestjes! Na wat fish 'nd chips (vis met friet --> goeie!) hadden we de ultime down under feeling te pakken.

Jullie horen van me,
Take care..

• 15 November 2013 - 10:06

Ellen:

Hey Dennis,

Zo te lezen maken jullie het goed, alleen het werken...... Wie moet nu die bonen plukken?? Ha, ha, Heb je alweer wat in het vooruitzicht? En ja, wie wil jullie nou niet hebben, 2 harde werkers uit Nederland......, houd moed ! En geniet ook van de mooie dingen, heel veel groetjes ook aan mijn familie, Peter en Ellen

• 15 November 2013 - 12:07

Jo Vera En Chantal:

Hallo Dennis,

Gisteravond zei Chantal nog, heb je al iets van Dennis gehoord. Curacao stond er nog op. Vanmorgen zei ze op facebook staat dat er iets op staat. We hadden het verslag aan voelen komen het moest alleen even de wereld over. Geweldig wat jullie in korte tijd al mee hebben gemaakt. Bonen plukken was volgens mij iets minder. Er komt vast wel weer iets op jullie pad wat werken betreft. Voorlopig genieten jullie al volop van het avontuur en van de natuur. We wachten natuurlijk wel op die mooie fotoreportage van je, want we willen wel bewijzen zien dat je er ook echt zit ha ha ..............

Hartelijke groeten en kussen van ons uit het koude regenachtige Eindhoven ligt in Nederland

O Jo, T Vera en Chanta

l

• 15 November 2013 - 18:22

Mam:

Ha zoon,

Goed dat je wat geschreven hebt. Blijft het thuis front ook wat op de hoogte.
    Fijn te horen dat vlucht goed is verlopen en je heel goed bent opgevangen door George en Jenny.
    Jammer van de job: bonen plantage, maar ja, niet alles kan meteen goed gaan he!
    Je 1e zeer mooie dag met spotten heb je al gehad, dit nemen ze jullie al vast niet meer af.
    Zal zeer zeker de moeite waard zijn geweest.
    Succes met nieuw werk zoeken, groeten aan George, Jenny en Martijn en geniet nog.
    Je bent pas 1,5 week weg, maar nu al vele ervaringen rijker, wat ze je niet meer afnemen.
    Gr. mam. xxx

• 15 November 2013 - 21:10

Fil:

Hoi Dennis en Martijn,
    Fijn dat de reis goed verlopen is en dat jullie al leuke ervaringen opgedaan hebben in Australië.
    En al zo snel een verslag!
    Succes met het vinden van een geschikte job en een hele fijn tijd gewenst.
    Groetjes van de buren xxx

• 17 November 2013 - 19:11

Willems:

Hallo Dennis en Martijn

fijn dat we al snel iets van jullie horen
    dan blijven we een beetje op de hoogte veel succes
    met het vinden van
    een nieuwe baan en een heel fijn
    verblijf toegewenst

groeten je naaste buren