Feesten, sporten & genieten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Dennis Roks - WaarBenJij.nu Feesten, sporten & genieten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Dennis Roks - WaarBenJij.nu

Feesten, sporten & genieten

Blijf op de hoogte en volg Dennis

01 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Rechten in de praktijk: Wat doe je als er een huurauto in elkaar wordt gereden en diegene doorrijd terwijl je alleen een mondelinge overeenkomst hebt met de huurder? Is er een overeenkomst? Is deze overeenkomst bindend? Is deze rechtsgeldig? Welk recht heb je bij schade?

Bon siman Hollandia,

Lang verwacht, maar toch gekomen! Weer een verslagje vanuit het zonnige Curaçao.. In tegenstelling tot in Nederland, waarvan ik van iedereen te horen krijg dat het ‘eigenlijk net zoals anders’ gaat, gebeurd hier veel. Veel leuke en gezellige dingen maar zeker ook wat mindere dingen.

Important things first! Van de week besloot een studiegenoot waaraan wij een auto verhuren, die wij gehuurd hebben voor de familie die er allemaal over komt, deze in elkaar te vlammen. Schade: 4350 gulden (ongeveer 2000 euro). Ohja, dat was de reden dat het in Nederland verboden is, dronken achter het stuur. Weer veel dingen extra te regelen en momenteel nog veel onwetendheid.
We hebben onze 3e lekke band gereden, maaaar, we de verwisseltijd tussen de 1e en de laatste band teruggebracht van 25 minuten naar 5 minuten.

Vrijdag op school het eerste tentamen terug gekregen. Resultaat: 2 voldoendes van de 20 man. Gelukkig was ik 1 van de 2, en hoef ik geen herkansing te maken. Hopsakee!

Waar jullie alle klokken een uurtje terug uit zetten en ’s ochtends de autoruiten aan het krabben zijn banjer ik lekker in de zee en test het lokale bier nog maar eens. Ondertussen zwemt er een gigantische groep dolfijnen achter een boot aan die voorbij komt, prachtig om te zien! Alsof ze wisten dat het hele strand naar ze stond te kijken maakte er nog een aantal een sprong uit het water, gaaf! Prachtig om hier te snorkelen trouwens… Barracuda’s, inktvissen, schilpadden, roggen en mooi gekleurde vissen. Toen we bij een schipwrak gingen snorkelen werden we achterna gezwommen door alle vissen (10-50 cm) die we onderweg tegen kwamen, deze kwamen bijzonder dichtbij je zwemmen, helaas waren we een lekker stukje brood voor ze vergeten!

Inmiddels is het orkaan seizoen begonnen waarbij ‘Sandy’ momenteel het nieuws haalt. Gelukkig hebben alleen de noordelijke landen hier last van en profiteert Curaçao van de golven die deze met zich meebrengen en die de doorgaans rustige zee veranderd in een wat ruwere zee.

Naast de prachtige stranden die we ’s middags bezoeken, pakken we zo af een toe een feestje mee… Eentje die er uit sprong was deze van afgelopen zondag! Project X Curaçao. Beter als in Haren was er hier security, onbeperkt drank, een luchtkussen en een groot zwembad. Genoten van deze chaotische avond waarin ik uit het niets een aantal uur voordat het feest afliep hardhandig van het luchtkussen af naar buiten werd gewerkt door meneer de security. Werkelijk géén idee waarom hij mij moest hebben, waarschijnlijk een misverstand en moest hij iemand anders hebben. Hij wilde me ook geen uitleg geven.

2 wedstrijdjes bij de plaatselijke FC erop zitten! 1x winst en 1x verlies, maar zeer leuk om ook 2 avonden onder de lokale bevolking te zijn, waar je het weer over andere dingen hebt dan met medestudenten. Altijd even iedereen de hand schudden en vragen hoe het gaat voordat we van start gaan, typisch Antilliaans, de ontspannen en relaxe sfeer. Een andere sfeer die er hangt op het eiland is die van afpersingen, drugsbendes en andere criminelen. Vorige week 2 man doodgestoken, deze week 2 man doodgeschoten. Apart allemaal, maar wees niet ongerust, buiten die wereld laten ze iedereen met rust.

Op stage verloopt het nog steeds bijzonder rustig. Heb inmiddels mijn plan om de verkooproutes te verbeteren klaar, en mag het maandag gaan presenteren aan de directie. Hopen dat dit het bedrijf wat kan laten besparen op personeelskosten en het wat meer inkomsten kan geven. Nu die eigenwijze Antillianen nog wegwijs maken met de nieuwe werkwijze..

Eergister zijn Tom en John geland! Gaaf om hun weer te zien! Vanaf nu dus elke avond opstap en er een gave 10 dagen van maken!

Mensen, het ga jullie goed, maak je vooral niet druk om mij, ik red me wel!
Allemaal bedankt voor de reacties, deze lees ik met plezier!

Tot de volgende!
Ayoo

• 01 November 2012 - 20:55

Ellen Kentie:

Nou Dennis, het is weer n mooi verhaal.
    Hoe is het met de jongen die de auto in elkaar gereden heeft?
    Leuk dat je de dolfijnen gezien hebt,lijkt me een heel mooi schouwspel.,maar zwemmen tussen de vissen n beetje griezelig.
    Geniet maar van t mooie weer, want hier is het niets, regen,wind en grijs, maar ja dat is herfst, en dan moeten we maar lekker de verwarming opstoken.
    Goed dat je tentamen goed gegaan is, ben je daar vanaf.en dé stage rustig, ja dat ben je niet gewend als je uit Nederland komt,waar alles snel..en nog meer moet, maar ja laat het maar zo zijn,en hopenlijk kunnen en doen ze iets met jouw opdracht.

Ik wens je nog veel succes en vooral veel plezier!!
    Geniet ervan!
    Veel groetjes Ellen

• 04 November 2012 - 11:52

Mam:

Ha zoon,
    Wat vind ik het toch geweldig hoe mooi je je verhalen schrijft. Is wel zo leuk om te lezen!
    Maar inderdaad: je maakt er leuke dingen mee maar ook vervelende.
    Had de security echt wel de verkeerde peroon van het luchtkussen afgetrokken? Haha..grapje...
    Dus heden nog 5u tijdverschil en daar nog steeds mooi weer, hier herfst. Je zult het weer in Nederland vast niet missen! Is je huidskleur ook al bijna Antiliaans??
    Veel succes met de presentatie aan de directie met je opdracht.
    En geniet de komende week maar met je 2 maten daar op het eiland.
    Hopelijk gebeuren er niet nog meer akelige gebeurtenissen met die cirminaliteit daar, en hoeven we ons inderdaad niet ongerust te maken.
    Het tegenovergestelde hiervan is vast en zeker de leuke uitjes zoals het spotten van dolfijnen, schildpad zwemmen, sporten en feestjes. Erg fijn dat je je nog steeds zeer goed vermaakt daar.
    Knap van je dat je bij de 2 voldoendes zat van de 20.
    Al 2 mnd ben je 10u verderop van Nederland vandaan. Lijkt al langer. Nog 3 mnd te gaan.......
    Dennis, het gaat je goed daar, succes, veel plezier en blijf vooral deze verslagen schrijven.
    Mam

• 07 November 2012 - 22:20

Opa En Oma Roks:

Hoi lieve Dennis,

Je vader leest ons al je verhalen voor, wat leuk en wat maak je toch veel mee! Tsjonge lijkt wel een paradijsje daar, prachtig hoor.
    Oppassen jongen voor die rare figuren he.. en die rare politieagenten.
    Ik heb gehoord dat Laura binnenkort overkomt, en daarna je vader en Kevin. Daar zal je wel naar uitkijken. Hier gaat alles zijn gangetje, opa een beetje aan het tobben met zijn bloed, maar dat zal je al gehoord hebben. Wordt ie wel oud mee.

Je ziet wel dat wij je ook nog in de gaten houden, nou jongen pas goed op

Groetjes Opa en Oma

• 09 November 2012 - 11:37

Fil:

Ha Dennis,

Wat een mooie verhalen zeg. Echt een heel mooi eiland en fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ook hele mooie foto's allemaal. En dat mooie weer maakt het helemaal compleet.
    Ik denk dat ik ook een keer naar dat eiland ga. Ziet er allemaal geweldig uit.
    Nog heel veel plezier en succes met de stage, maar dat komt wel goed met jou.

Heel veel groetjes van de familie Wouters