Koffie, file en pauze - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Dennis Roks - WaarBenJij.nu Koffie, file en pauze - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Dennis Roks - WaarBenJij.nu

Koffie, file en pauze

Blijf op de hoogte en volg Dennis

04 September 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon dia Nederland,

Wat maak je hier veel mee, terwijl je eigenlijk zo weinig doet..

Afgelopen donderdag naar school geweest. Veel informatie gekregen over het eiland zelf. Gelukkig had ik al een auto gefixt en was het vechten wie er mee naar het strand mocht rijden, Mambo beach. Heerlijk eerste dagje strand. Alain Clark en meisjes met dienbladen, even overwint een ander gevoel dan in een normaal studentenleven. 's Avonds heerlijk gegeten van chefkok Judith en opstap geweest, waar we Billy de Klit ons een uurtje vrij heeft gehouden :)
Diezelfde avond een aardige Tukker tegen gekomen, Erwin, waar ik de volgende dag mee af had gesproken de optochten door het centrum te gaan kijken vanwege de nieuwe kabinetsverkiezingen.

Het leek wel carnaval. Iedere partij had een eigen groep waar instrumenten, muziek en theater niet bij ontbraken. Leuk om een stukje cultuur te zien! Daarna nog op Blue Bay getuigen geweest van een trouwerij. 's Avonds lekker een biertje gedronken bij wat studenten thuis.

Het klokt alweer zaterdag als we ons zo verbazen over wat voor vruchten hier aan de bomen groeien. We hebben wat gereedschap gezocht en met brute kracht de vruchten open gekregen. Kokosnoten genaamd. Dat sapje doen ze toch altijd lekkerder voor laten komen dan het was. Hierna zijn we de omgeving in getrokken om te kijken wat er zoal te doen en te zien was. Kisten van huizen tegen gekomen, waar hoogstwaarschijnlijk geen 1 antilliaan zal wonen.. 1 van de strandjes nodigde ons wel uit om vanaf maandagavond wat baantjes te gaan trekken om zo nog enigszins te voorkomen dat we voor de terugweg een stoel bij moeten boeken.

Om 1 uur wakker worden en beseffen dat je de eerste van de 4 bent die wakker is geworden en je dus een ontbeidje op bed voor 3 personen verschuldigd bent. Damn, mooi avondje gehad met goeie muziek, leuke mensen ontmoet en een afsluitend zwembadfeestje bij zonsopkomst. De rest vd middag nog af weten te maken bij een prachtige beachclub; Saint Tropez.

Ennn, ohja naast het feesten en genieten kwamen we hier ook nog wat anders doen, stage lopen..

Na wat nachtrust gepakt te hebben optijd aangereden om optijd op je eerste stagedag te komen! é voila, file.. Eindeloos veel file. Iedere dag weer..
De huizen groeien hier als palmbomen uit de grond, maar de wegen bestaan nog uit de tijd van de slavernij waarna er niet meer na om is gekeken.

Slechts een kwartiertje te laat! Daar hadden ze al rekening mee gehouden werd me verteld. Leuke introductie van het bedrijf gehad, veel handjes geschut met ontzettend vriendelijke mensen. Opvallend veel van orgine Nederlandse managerfuncties. Dit zegt dan ook wel iets over de Antilliaan.. Prachtig om te zien hoe mensen staan te bellen tijdens het werk, met 5 man sterk gerust een kwartiertje kunnen hangen op een magazijnstelling en er na 14:00 uur ongeveer een werksfeer hangt alsof we in de kroeg staan. Want 'na 2 uur doen ze niet meer zoveel' weet mijn stagebegeleider te melden.

Al snel werd me duidelijk dat het een stageopdracht zonder uitdaging ging worden. Routes uitleggen voor verkoopteams en een klanten service opzetten. Achja, het had beter gekund, maar als ik hier vertel dat ik gekomen ben om iets te komen leren kijken ze me aan alsof ik een sinterklaas pak aan heb. Rustig wandel ik nog wat over de gang heen en zoek me eigen plekje binnen de organisatie, haal nog maar is een kopje koffie en start Facebook nog maar is op... Morge is er weer een dag,

Groetjes aan iedereen die ik hiermee niet kan bereiken!
Af en toe denk ik aan jullie..

Ps. Ik zal foto's proberen te posten! En nee ik ben niet zwanger..

  • 04 September 2012 - 21:31

    Mam:

    Leuk weer eens wat te lezen over je verblijf aldaar al hoewel je verslag niet is afgemaakt. Jammer. Houdt plots op. zaterdag als we ons verbazen.......en wat dan? Was er iets tussen gekomen?
    Ben benieuwd hoe je stage is gegaan. Wel interessant?
    Zo te lezen heb je het enorm naar je zin, hopelijk ondanks de stage en de school erbij blijft dat gevoel zo daar je nog een hele weg te gaan hebt.
    Je hebt nu in een week tijd al best veel beleefd.
    Zoon, het gaat je goed daar..... tot horens dan maar weer.
    Thuis ook alles OK.
    Het allerbeste
    Liefs mam xx

  • 07 September 2012 - 10:32

    Jeroen:

    Jo dennis,

    Ik hoor het wel weer feesten feesten feesten!
    Wel jammer dat je opdracht je weinig uitdaging bied!

    Spreek je snel!

  • 11 September 2012 - 21:46

    Vera:

    Hallo Dennis,

    Volgens mij heb je het daar aardig na de zin......en heb je je draai al wel gevonden...
    Leuk om je zo een klein beetje in de gaten te houden.
    Ik had nog even gegoogeld om te kijken hoe het eiland eruit ziet. Het is daar echt prachtig, tropisch mooi. Geniet er van.. en eeehh studeer ze.

    Hartelijke groetjes
    Vera

  • 13 September 2012 - 10:58

    Fil:

    Hoi Dennis,

    Heb net je verslagen gelezen en dan heb je volgens mij daar niet te klagen.... Fijn dat het allemaal goed verloopt en dat je het naar je zin hebt. Ik blijf op de hoogte door je verhalen te lezen. Ik ga zo een bakkie doen bij je moeder, want ik pas natuurlijk nu extra goed op haar nu jij er niet bent.
    Dennis een hele fijne tijd gewenst en tot het volgende verslag.

    Heel veel groetjes van de buren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Dennis

Actief sinds 15 Aug. 2012
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 16193

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 01 Juli 2014

Backpacking through Australia!

28 Augustus 2012 - 29 Januari 2013

'Studeren' op Curaçao!

Landen bezocht: