De eerste indruk - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Dennis Roks - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Dennis Roks - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Dennis

29 Augustus 2012 | Curaçao, Willemstad

Na uitgezwaaid te worden door Laura & pa en mooi op tijd door de douane heen te zijn gekomen begon dan eindelijk het avontuur naar Curaçao. Helaas voorlopig zonder Martijn het vliegtuig in gesprongen, en na een prima vlucht op het eiland aan gekomen waar ik het komende half jaar een nieuwe uitdaging aan kan gaan.

Zelf nog goed ingepakt, omdat anders me koffer te zwaar werd, breekt het zweet me al uit als ik op plaatselijke tijd rond 20:00 uur het vliegtuig uitstapt. Nog steeds 28˚…
Daarna nog een collega minor-student ontmoet en zsm. zoeken naar mijn huisbaas. Deze stond netjes te wachten gezamenlijk met een ander stel dat in hetzelfde vliegtuig als mij had gezeten. Dit stel ging voorgoed in Curaçao wonen, en tellen als stand-in wanneer mijn huisbaas volgende week 3 weken naar Nederland op vakantie gaat.

Bij het huis aangekomen heeft het al mijn verwachtingen waar kunnen maken, het ziet er prachtig uit! Bij aankomst nog even wat uitleg gehad waarna ik zelf het huis nog een keer door heb gelopen alvorens ik boven de dekens ging liggen.

Vandaag al vanaf 7:00 uur uit de veren, had genoeg geslapen en het was al aardig warm. Maar wat doe je in een groot huis, zonder auto, zonder bekenden en zonder enig idee wat er zich zoal afspeelt op dit eiland. Na een boekje en een bommetje in het zwembad heb ik de benen wagen gepakt om te kijken of het ergens wat minder rustig is als in en rondom de woning. Nablaffend door wat honden en zelfs aangekeken worden door de salamanders kwam ik erachter dat het 1, een groot doolhof is hier waar geen 1 weg logisch op elkaar aansluit en wegen gewoon ophouden te bestaan, en 2, ik midden in een rijkere wijk leef waar hoogstwaarschijnlijk de eigenaren alweer van aan het werk zijn in eigen land en het daarom akelig stil is in de omgeving.

Nu wachten tot de huisbaas belt en me het nr. geeft van het auto verhuurbedrijf, zodat ik ook wat eten en drinken kan gaan halen! Morgen krijg ik, als het goed is, te horen waar ik stage mag gaan lopen.

Groeteee

  • 29 Augustus 2012 - 18:31

    Pa:

    Ja dat is jammer van Martijn, maar ging die vandaag niet onder het mes? Hij zal wel weer snel aansluiten..ook gezelliger voor jouw.
    Hebben ze daar geen scooter-verhuur toestand?
    Maak er iets van en werkt de TV?

    Gr Pa

  • 29 Augustus 2012 - 21:16

    Kevin:

    Al die tijd weg en dan nog aangeven datie in willemstad nederland is beetje verdacht! haha

    Zodra je vevoer hebt zal het verkennen inderdaad een stuk sneller gaan..

    Succes jongen ben wel benieuwt wat voor werk je mag gaan doen.. t zal wel zweten worden in die 30 graden

    Gr Broer

  • 30 Augustus 2012 - 00:55

    Mam:

    Kei fijn te lezen en horen dat je goed bent aangekomen, ook al was het niet de bedoeling zonder Martijn te arriveren. De vlucht goed gegaan en de temperatuur zit heerlijk mee...wat wil je nog meer!
    Ik begrijp dat er rondom de woning niet veel te beleven is maar goed je zult vanaf donderdag toch overdags aan de bak moeten met school en stage en in de avonduren kun je op je gemak het eea uitzoeken betreffende autohuur en kennissen opdoen. Ben benieuwd waar je terecht komt voor je stage maar dat zullen we zeker wel vernemen in je verslag. Kei leuk en goed van je dit verslag bij te houden. Zeker voor het thuisfront, blijven we fijn op de hoogte.
    Hoop voor je dat Martijn snel aansluit bij je, is natuurlijk wel gezelliger en je kunt elkaar dan steunen. Boffen met het weer en de woning daar.
    Hier was het vandaag 24 gr. Ook lekker.
    Ik had gisteren veel moeite met je vertrek. Vandaag gaat het beter. Fijn dat we contact kunnen blijven houden via dit, mail, sms en skype.
    Het is nog lang......nu ben je pas 1,5 dag weg.... Komt goed!
    Ben benieuwd naar je stage plek. Het gaat je goed, hopelijk vind je snel je draai en komt je maat snel jouw kant in.
    Je witte vest lag nog in de auto. Aan Martijn meegeven als die komt?
    Het gaat je goed. Tot horens.
    Mam

  • 30 Augustus 2012 - 20:49

    Ellen Kentie:

    Hoi Dennis,
    Leuk je verslag te lezen , je moeder is even bij en vertelde van je blog, deze zal ik regelmatig lezen, om op de hoogte te blijven.
    Je reis is niet helemaal begonnen zoals de bedoeling was heb ik gehoord.
    Ook sneu voor Je dat Martijn nog even weg blijft, maar voor hem natuurlijk nog erger,omdat hij met n operatie voor de deur staat. Ik hoop voor jullie beiden dat het allemaal goed gaat komen, voor jou extra avontuurlijk om in je eentje alles als eerste te ontdekken.
    Heel veel succes daar! En vooral ook veel plezier!
    Heel veel groetjes Peter en Ellen

  • 30 Augustus 2012 - 21:49

    Laura:

    Wat leuk om hier je verhaaltjes een beetje te kunnen volgen, ookal wist ik de helft al haha!
    Hopelijk leer je snel wat leuke mensen kennen, zodat je niet helemaal alleen bent.En voor je het weet is martijn er ook!

    Heel veel plezier nog en zet maar veel leuke verhaaltjes op deze site;)

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Dennis

Actief sinds 15 Aug. 2012
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 16200

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 01 Juli 2014

Backpacking through Australia!

28 Augustus 2012 - 29 Januari 2013

'Studeren' op Curaçao!

Landen bezocht: